Tuesday, February 27, 2007

ایرونی موندن یا نموندن ، اصلا مساله این نیست !!!ا



یک دوست عزیز پیغام گذاشته که نوشته های من مثل قدیمها نیست ، و این دوستمون اسمش رو یادش رفته بنویسه . میدونم که سیستم این اسم نوشتن بلاگر یک کم قاطی پاتیه .
خب من مثل قدیمها نمینویسم ؟ عجیب نیست اگه اینطور باشه . دیگه کسی توی تاکسی نصف هیکلش رو نمیندازه رو تنم ، دیگه وقتی میرم یک اداره صد جا منو سر نمیگردونن که آخرش شونه بالا بندازن . فامیهای عزیز هزار تا تیکه قلنبه بارم نمیکنن که اعصابم خورد بشه . با مدرسه بچه ها حداقل مساله رو دارم میگم مساله چون مشکل ندارم . در عوض مشکل کار پیدا کردن دارم . مشکل زبان فهمیدن دارم مخصوصا وقتی کسی تند حرف بزنه . خب همه چیز عوض شده مگه میشه رفت توی رودخونه و خشک موند ؟ میشه توی خشکی بمونم و بتونم خودمو خیس نگه دارم ؟ توی هر جامعه ای مسائل و نوع نگاه آدم به زندگی فرق میکنه . اما نشون از ایرونی بودن یک چیز دیگه است . من فکر نمیکنم بتونم طرز فکرم رو عوض کنم چون ایران بزرگ شدم و شکل گرفتم . پرچه خیلیها که پاشونو از ایران بیرون نگذاشتند از من خیلی مدرن تر فکر میکنن اما میخواستم بگم که این اصلا عجیب نیست که نوع نوشته هام فرق کرده باشه .
ممنون از اینکه کامنت میگذارین و نظرتون رو میگین

16 comments:

Anonymous said...

خوب و خوش و موفق باشی خانم مهسا و امیدوارم به زودی یه جای خوب یه کار خوب بیابی.

Anonymous said...

سلام
اگر محدودیت انتقال اطلاعات روی سایت های رایگان آزار دهنده شد، سرویس هوستینگ ارزان قیمتی هم هستند که برای گذاشتن صفحه وب ساده و تصویر مناسب هستند و خیلی هایشان تضمینی هستند و مثلا تا یکماه اگر دوست نداشتید سرویسشان را پولتان را پس می دهند و هزینه ماهانه شان ناچیز است.

مثلا من الان هفت سال است که از این سرویس دهنده استفاده می کنم و همیشه از کیفیت و پشتیباتی مشتری شان راضی بوده ام و هزینه ارزانترین هوستینگ شان که پانزده ایمیل آدرس رایگان هم به شما می دهد و تا نود روز هم اگر دوست نداشتید پولتان را پس می دهند حدود دو دلار و نود و پنج سنت آمریکا - سه دلار و خرده ای کانادا- در ماه است:

http://www.brinkster.com/

اگر هم خواستید آدرس وب بنام خودتان ثبت کنید من سرویس دهنده ای را سراغ دارم که ارزان حساب می کند. اگر خواستید آدرسش را به شما می دهم.

موفق باشید
تهرانتویی

Anonymous said...

آقا اين اسم ما به فارسي درست خونده نميشه ، ممکنه با مد (فشن) اشتباه گرفته بشه . کاشکي انگلسيش رو جلوش مينوشتي و چه بهتر که لينک هم ميکردي ، بلکه دو نفر هم به وبلاگ ما سر بزنن . ( خيلي پر رو و پر توقعم نه ؟)

Anonymous said...

درود
خسته نباشين... مامان خانوم نوشته بودين كه بچه ها فرق كردند كم كم همتون فرق ميكنين . كمكم دارين اونجايي ميشين . دو سال ديگه ... پنج و ده سال ديگه ... ديگه نشوني ايراني بودن(جزاسماي خوشگلتون)هيچي نميمونه كاملااونجايي ميشين يادته چند ماه پيش گفتم دلم ميخواد بدونم ده سال ديگم به اين زيبايي و سادگي مينويسي يا نه؟ يه نيگا به نوشته هاي اوائلت بكن ببين خودتم مث ارتا و شادمهر تغييير كردي ... بدرود مامان خانوم)

Anonymous said...

چه خوب که بالاخره گفتی به اون شرکت که دیگه نمیخواهی بری.

بازی کردن با بچه ها کیف داره! بهت حسودیم شد!

لینکتو بالاخره فرصت کردم درست کردم.

Unknown said...

سلام مهسا جونم.

بهت تبريك ميگم. واقعا خيلي اراده ميخواد آدم كارش را عوض كنه.
خيلي خيلي دلم براي خودت و دوتا جينگيلي ها تنگ شده. اينقدر هم سرم شلوغه كه حد نداره. امروزم سركارم. جمعه ساعت3 بعد ازظهر.
ايرانه ديگه. همه دم عيد يادشون ميفته كه كارها بايد تا قبل از آخر سال تموم بشه.
خوش باشين و هميشه خبرهاي خوش بشنويم ازتون

Anonymous said...

سلام . اميدوارم خيلي زود يه كار كه همه جوره دوستش داشته باشي برات پيدا بشه و هميشه موفق باشي . خوشحالم كه بچه ها هم در حال پيشرفت هستند . خوش به حالتون كه الان اينجا نيستيد با اين بدو بدوها و ترافيك كشنده

Anonymous said...

اميدوارم هر تغييري كه هست در راستاي رسيدن به اهداف بزرگ و پيشرفت توي زندگيت باشه كه در اين صورت ديگه تغيير نيست بلكه كماله . هميشه موفق باشي

Anonymous said...

غیر از موضوع مدرن فکر کردن که راستش زیاد نفهمیدم یعنی چی بقیه اش را خیلی راست گفتی ولی حالا اگه بگم از لیست مشکلاتی که دیگه مشکلاتتی نیستن اشک به چشمم و اومد و آه به لبم اونوقت فکر میکنی یعنی من خیلی حسودم؟!!!

Anonymous said...

اگه نوی نوشتنت عوض نمیشد باید تعجب میکردیم . این خیلی طبیعیه که محیط روی رافتار آدم و طرز تفکرش و به طبع اون نوع نوشتنش تاثیر بذاره . و ممنونم بابت تبریکت و کامنتها . جور بقیه رو هم شما کشیدی . ممنون.

Anonymous said...

درود؛مامانجون مهسا ، من همون علي هستم كه اين ادرسو با نشوني جديد به ايميلم كه ادرسش ايرانعزيزمجانمفدايتو بود فرستاده بودين و ممنونم ازتون. اما مامان مهسااصلا منظور من اين نبود كه چرا عوض شدين. همونطوركه خودتونم گفته بودين(دوستان هم بر اون صحه گذاشتند) بايد عوض بشين من فقط خواستم بگم كه عوض شدنتون خيلي محسوسه.هميشه با برون مرزيها اين مشكل هست كه تا ميگي بهشون : اونجايي شدي. هرچيم اخرش علامت نقطه را بذاري و علامت تعجب يا علامت سوال نذاري بازم اونا فكر ميكنن داري بهشون تيكه ميندازي و كنايه ميگي اما اصلا اينطور نيس من فقط خواستم بگم كه منم فهميدم.همين و بس. اما در مورد نوشتنتون مامان مهسا من بعنوان خواننده پروپا قرص اين وبلاگ ارزو ميكنم كه اونجوري بنويسين همونجوري كه قديما مينوشتين توي اون نوشته ها يه شيطنتي بود كه بوي كوچه هاي ايران و تورنتو با هم قاطي بود . سس و چاشني تكيه كلامهاي ايراني توش بيشتر بود .نميگم اونجوري بنويس . فقط ميگم من ارزو ميكنم. همين و بس براتون گفته بودم كه پرينتشون كرده بودم و داده بودم خواهرم مطالعه كنه ازش گرفتم و دوباره ميخونمشون.اميدوارم كه بيشتر اونجايي بشين . چه اشكالي داره؟ ادم ميره اونجا كه اونجايي بشه اونجايي نشه به درد زندگي نميخوره. بدرود....ali my mail:iranazizamjanamfadayeto@yahoo.com

خانم میم said...

خب علی آقای گرامی ممنون که بازم نظرتون رو دادین . با اینکه دلم نمیخواد اینطوری بشه اما نمیتونم انکارش کنم که عوض خواهم شد . شاید حیف باشه اما چه میشه کرد نمیشه هم خدا رو داشت و هم خرما رو ( درست گفتم این مثل رو ؟) .موش خونگی عزیزم در مورد مدرن فکر کردن بگم مثلا برای من همجنس گرایی اصلا جا نمی افته و نمیتونم درکش کنم اما خیلیها توی ایران میگن چه اشکالی داره ؟ یا چیزهایی مثل این . یک مثال زدم که معلوم بشه

خانم میم said...

در ضمن موش خونگی عزیز من فکر نمیکنم که حسودی اما از اون طرف هم به نظر من حسودی اصلا صفت بدی نیست و اگه آزار دهنده نشه باعث پیشرفتهو من خودم از سر دمدارهای حسودی هستم که متاسفانه بعضی اوقات آزار دهنده میشه برام

Anonymous said...

مهسا جان سلام من به تازگی خواننده وبلگتون شدم و از خواندن مطالب ان لذت بردم.در بسیاری از موارد شما را کاملا درک می کنم بخصوص راجع به تجربیات اتان در ایران. من قصد مهاجرت دارم و تازه اول کار برای تحویل فرم ها هستم. دکتری مهندسی دارم و دوست دارم بدوونم ایا انجا یکی مثل من میتوونه کار در دانشگاه پیدا کنه در حالی که اغلب فارغ التحصیل کانادا هستند؟ در کل مرکز تحقیقاتی غیر دانشگاه وجود داره؟ راستی اگر ممکنه در مورد مشکلات اتان در محیط کار بیشتر بگویید .در واقع مقایسه ای انجام دهید با اینجا. ارزوی موفقیت برای شما خانم ایرانی تحصیل کرده دارم. دوستدار شما ....ژیلا.

خانم میم said...

ژیلا جان من واقعا توی محیط های آکادمیک اینجا وارد نشدم و نمیدونم چه خبره اما یک دوستهایی دارم که همسرانشون در حال تحصیل در مقطع دکترا هستن . اگه میتونی رشته ات رو برام بنویس تا من ببینم میتونم از اونها برات اطلاعات بگیرم ؟ اگه ای میلت رو هم بنویسی بهتره

Anonymous said...

درود
الو سلام مامان مهسا حلتون خوبه؟ امين و مهر و ارتا خوبن؟ سلام برسونين. من يه كتاب فروش نصفه نيمه در ايران راغ دارم رسالتم هم ارسال كتاب و وادار كردن ديگران به خوندنشه اما كتاب درسي از من نخواه كه شرمندم از كتابهاي كسروي و سياسي و رمان بخواه اما كتاباي درسي نخوابگذريم بدرود
علي ازايران
iranazizamjanamfadayeto@yahoo.com